Kuinka monenneksi yleisin nimi Jouko on Suomessa?

Kysytty

Kuinka monenneksi yleisin nimi Jouko on Suomessa?

Vastaus

Vastattu

Digi- ja väestötietoviraston verkkosivuilta löytyy tietoa suosituimmista nimistä. Etunimitilasto on ladattavissa vuodelta 2023.

Etunimiaineisto on jaettu miesten ja naisten nimiksi sen mukaisesti, miten nimet esiintyvät väestötietojärjestelmässä eri sukupuolta olevilla henkilöillä. Etunimistä on muodostettu erilliset miesten ja naisten nimiä koskevat luettelot, joissa on erikseen nimien lukumäärät yhteensä kaikkina etuniminä, ensimmäisenä etunimenä tai muuna kuin ensimmäisenä etunimenä.

https://www.avoindata.fi/data/fi/dataset/none

Miehet, vain ensimmäiset etunimet: Jouko sijalla 54.