Kuinka kauan Neitsytmatkan tapahtumat kestävät? Olen lukenut krijan itse ja pähkäillyt tätä vaikka kuinka kauan. Luulen, että ne kestävät kesän tai yli vuoden,…

Kysytty

Kuinka kauan Neitsytmatkan tapahtumat kestävät? Olen lukenut krijan itse ja pähkäillyt tätä vaikka kuinka kauan. Luulen, että ne kestävät kesän tai yli vuoden, mutta en ole yhtään varma. ENKÄ TIEDÄ.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tarkoitat varmaan Eppu Nuotion Neitsytmatka –kirjaa. Tapahtumat alkavat kesän ensimmäisen rippileirin viimeisestä illasta. Seuraa kesä ja seuraava talvi, jolloin Annukka on koulussa ja äiti sairastuu. Kirjan loppupuolella (s. 235) sanotaan, että ”rinteessä on vielä lumiläikkiä, mutta eteläpuolella vihertää”. Lopussa (s. 247) luku alkaa ”Kesä oli puhkeamaisillaan kaupunkiin.” Tapahtumat kestävät siis noin vuoden.