Kuinka harvinainen on luonnossa kasvava valkoinen kanerva Sallan korkeudella?

Kysytty

Kuinka harvinainen on luonnossa kasvava valkoinen kanerva Sallan korkeudella?

Vastaus

Vastattu

Hei

Valitettavasti en löytänyt täsmällistä vastausta valkoisen kanervan esiintymiseen juuri Sallan korkeudella. Useissa kasvikirjoissa on vain maininta valkoisen "muunnoksen" harvinaisuudesta. Kanervahan on varsin yleinen koko maassa ja valkoiset kanervat yhtälailla harvinaisia kaikkialla.