Kristiina Louhen Aino-kirjasarjan yhdessä kirjassa Aino lähtee perheineen matkalle, mutta minne he menevät? Sitä ei kirjassa sanota, mutta itse ajattelisin,…

Kysytty

Kristiina Louhen Aino-kirjasarjan yhdessä kirjassa Aino lähtee perheineen matkalle, mutta minne he menevät? Sitä ei kirjassa sanota, mutta itse ajattelisin, että jonnekin Keski-Eurooppaan. Yhdellä sivulla on maisema, joka tuo minulle mieleen Hollannin, koska kuvassa on tuulimylly ja tasaista maata. Kirjassa on myös kohta, jossa syödään makkaraa ja perunoita ja makkaran punaisuutta hämmästellään. Onko jossain tietyssä maassa saatavilla makkaraa, joka on juuri noin punainen kuin kirjassa?

Vastaus

Vastattu

Kirjassa Aino matkustaa Niittylän perhe näyttää suuntaavan Tanskaan. Ensimmäisen aukeaman kuvan aukilevitetyltä kartalta Aino osoittaa sormellaan Jyllannin pohjoiskärkeä, jossa sijaitsee Tanskan suosituimpiin kuuluva matkakohde Skagen. Perillä kaupungissa äiti äkkää museon, jossa haluaa välttämättä käydä – lasten vastustuksesta huolimatta. Kuvituksesta käy ilmi, että kyseessä on Skagenissa sijaitseva Anchers Hus, vuodesta 1967 saakka museona palvellut taiteilijapariskunta Anna ja Michael Ancherin sekä heidän maalarityttärensä Helgan entinen kotitalo. Kirjan hämmästystä herättävä kirkkaanpunainen makkara on maailmankuulu tanskalainen rød pølse.

2 ääntä

Kommentit