Kotiruoka-keittokirja julkaistiin Suomessa ensimmäisen kerran vuonna 1908. Kirjasta on sittemmin otettu kymmeniä painoksia, mutta minä vuosina siitä on tehty…

Kysytty

Kotiruoka-keittokirja julkaistiin Suomessa ensimmäisen kerran vuonna 1908. Kirjasta on sittemmin otettu kymmeniä painoksia, mutta minä vuosina siitä on tehty kokonaan uudistetut laitokset?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Aikaisemmassa parin vuoden takaisessa vastauksessa on pohdittu samankaltaista kysymystä ja oltu jopa Otavaan yhteydessä asian suhteen: https://www.kirjastot.fi/kysy/haluaisin-tietaa-ovatko-reseptit-pysyneet?language_content_entity=fi

Kuten kyseisessä vastauksessa tulee ilmi, kirjan uusissa laitoksissa on tapahtunut suuria muutoksia 1950- ja 1960-lukujen vaihteessa sekä 1980-luvun lopussa.

Jo aikaisemmasta vastauksesta ilmenevien tietojen lisäksi Finna-hausta selviää, että vuoden 1987 48. painos, vuoden 2000 61. painos sekä vuoden 2008 74. painos kuvailee itseään "täysin uudistetuiksi".