Koska on Fiona nimiset viettävät nimipäiväänsä, osaisitko kertoa nimestä enemmän?

Kysytty

Koska on Fiona nimiset viettävät nimipäiväänsä, osaisitko kertoa nimestä enemmän?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Fiona juontaa alkunsa gaelinkielisestä sanasta fionn, joka merkitsee kaunista. Nimi oli varsin suosittu Englannissa ja Skotlannissa 1900-luvun puolivälissä. Suomalaisessa kalenterissa nimeä ei ole, Ranskassa Fionan nimipäivä on 18.10. Lähteet: Dunkling: Everyman's dictionary of first names(1987); Lempiäinen: Suuri etunimikirja(2001); Valitse nimi lapselle(2003).