Koska Malmin hautausmaan Douglas-kuusien rivistö on istutettu? Eli kuinkahan vanhoja kuuset ovat?

Kysytty

Koska Malmin hautausmaan Douglas-kuusien rivistö on istutettu? Eli kuinkahan vanhoja kuuset ovat?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pahoittelen, että vastaaminen on viipynyt. Kysyin asiaa Helsingin seurakuntayhtymästä. Malmin hautausmaan ylipuutarhuri vastasi, että "puiden koon ja karttatietojen perusteella puiden tiedetään olevan noin 80 vuotta vanhoja.  Silloin ne olisi istutettu 1940-luvulla."

Lisätietoa Malmin hautausmaasta:
Malmin hautausmaa : puisto-opas. Dentrologinen seura ry, 2010