Reinikaisen painijuttu

Kysytty

Moi, konstaapeli Reinikainen kertoo hauskan jutun painiottelusta jossa oli muistaakseni "kaksoisaladoobi" -niminen lukko-ote ja jossa vastustaja lopuksi erinäisistä syistä lentää seinälle. Mutta oliko tämä Tankki täyteen- vai Reinikainen-sarjassa (kuten muistelen) ja jos oli niin missä jaksossa?

(Tarina ei ole se, missä Reinikainen kertoo vatsassa olevasta arvestaan. Sen kyllä löysin.)

Vastaus

Vastattu

Kyseessä on Reinikainen-sarjan mainio jakso nimeltä Tähdet kertovat. Reinikainen kertoo painijuttua kollegoille poliisiaseman saunan pukuhuoneessa. Pian tämän jälkeen tulee sähkökatko, ja Reinikainen jää Ritva Valkaman kanssa jumiin hissiin, jonne saunasta pimeässä lähteneet kollegatkin lopulta päätyvät.

Tämän jakson numero on esityspaikasta ja tallennemuodosta riippuen 7 tai 8, sillä sarjan ensimmäistä jaksoa on esitetty sekä yhtenä pidempänä jaksona että kahtena erillisenä lyhyempänä jaksona. Jakson nimi on kuitenkin tuo Tähdet kertovat.

Linkki jaksoon Yle Areenassa: https://areena.yle.fi/1-4409411

1 ääntä

Kommentit

Kiitos! Juuri se jakso, jossa nimenomaan _en_ ajatellut jutun olevan!