Klapikoneen talvisäilytys. Voiko sähkökäyttöisen, hydraulisen klapikoneen säilyttää talven yli lämmittämättömässä ulkovarastossa vai voiko pakkanen jotenkin…

Kysytty

Klapikoneen talvisäilytys.

Voiko sähkökäyttöisen, hydraulisen klapikoneen säilyttää talven yli lämmittämättömässä ulkovarastossa vai voiko pakkanen jotenkin vahingoittaa sitä?

Vastaus

Vastattu

Kodinkoneissa on yleensä käyttöohje, jossa kerrotaan koneeseen kuuluvat ohjeet. Löysin muutaman kaupan sivulta käyttöohjekirjoja hydraulisesta halkomakoneesta. Niissä säilytys- ja kuljetuslämpötilojen rajoiksi ilmoitetaan -25-+55, esim. malli HLS12TG käyttöohjekirja.