Kittilän kirkonkylästä Sodankylään menevä tie (tie nro 80) ylittää Ounasjoen kylän pinnassa. Ennen nykyistä siltaa, joki ylitettiin lossilla.

Kysytty

Hei,
Kittilän kirkonkylästä Sodankylään menevä tie (tie nro 80) ylittää Ounasjoen kylän pinnassa. Ennen nykyistä siltaa, joki ylitettiin lossilla. Minä vuonna nykyinen silta on rakennettu?

Vastaus

Vastattu

Silta on rakennettu vuonna 1961.

Lauttaluettelo lakkautetuista / sillalla korvatuista ylityksistä löytyy täältä:

Lautat, lossit ja lautta-alukset – Tiet (mattigronroos.fi)