Kirjassa "Elon tiukuja" (Karisto 1980) on Eino Leinolta säkeet: "näin minä kotini kaivonvintin /silloin mun silmäni kastui/ elämä uusi ja autuaampi/sieltä mun…

Kysytty

Hei!

Kirjassa "Elon tiukuja" (Karisto 1980) on Eino Leinolta säkeet: "näin minä kotini kaivonvintin /silloin mun silmäni kastui/ elämä uusi ja autuaampi/sieltä mun sieluuni astui". Mistä runosta säkeet ovat ja mistä teoksesta löytyvät?
Kiitokset jo etukäteen!

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Säkeet ovat runosta Naapurin poika, joka on ilmestynyt ainakin teoksessa Kodin kukka ja uhrikuusi - Runotarina (Kustannusosakeyhtiö Ahjo, 1920). Runotarina sisältyy myös kokoomateoksiin Runot. 2 / Eino Leino (Otava, 1985) ja Kootut teokset. 5 / Eino Leino (Otava, 1927).

Runotarina näyttää olevan luettavissa myös verkosta osoitteesta http://www.elisanet.fi/kuula_seura/leino/kodinkuk.htm