Millaisella laiteella voidaan sitoa suuria määriä kirjoja?

Kysytty

Kirjansidonta harrastus on nykyään muodikas harrastus. Uudemmat kirjat on kuitenkin sidottu koneellisesti. Joillakin laitteilla on rei'itetty tulevan kirjan sivut, taitettu siististi sivut ja sitten ommeltu siistiin kasaan laitetut paperinivaskat.
Millä laitteella tai mitkä laitteet ovat tämän kaiken tehneet?

Vastaus

Vastattu

Kirjansidontakoneita on hyvinkin monenlaisia. Oletan, että olet kiinnostunut teolliseen tuotantoon sopivista koneista.

YouTubesta löytyi hyviä videoita sekä puoliautomaattisista, että automaattisista koneista. Valitettavasti videot ovat englanninkielisiä.

Hakusana englanniksi on book sewing machine. Book binding machine -haku löytää enimmäkseen liima- tai kierresidontakoneita.

Linkki videoon puoliautomaattisen kirjansidontakoneen toiminnasta

Linkki videoon täysautomaattisen kirjansidontakoneen toiminnasta