Kirjan nimi unohtunut. Haluaisin suositella sitä luettavaksi ystävälle, mutta romaanin tai kirjailijan nimi ei tule mieleen. Luin itse sen noin 6-8 vuotta…

Kysytty

Kirjan nimi unohtunut. Haluaisin suositella sitä luettavaksi ystävälle, mutta romaanin tai kirjailijan nimi ei tule mieleen. Luin itse sen noin 6-8 vuotta sitten. Kirjan päähenkilö eli useita satoja vuosia, syntyi joko 1400 tai 1500 luvulla muistaakseni miehenä, vaihtoi maata useita kertoja ja ainakin kerran myös sukupuolta. Kuului ylimystöön tai oli ritari, ja oliko peräti hallitsija jossakin kohtaa elämäänsä. Kirjan nimenä on ehkä päähenkilön nimi.
Yksi kohtaus on jäänyt mieleen tällaisena: jäätyneen joen/kanaalin kirkkaalla jäällä luistelevat seurueet katselivat jään alla käynnissä olevia 1700-luvun hovien tyylisiä värikkäitä tanssiaisia.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Virginia Woolfin Orlando sopisi kuvaukseen.