Kirjan nimi kateissa, olisko näillä hatarilla muistikuvilla mahdollista arvausta mikä kirja oli kyseessä. Luin siitä joskus alun ollessani sairaalassa ja kirja…

Kysytty

Hei!
Kirjan nimi kateissa, olisko näillä hatarilla muistikuvilla mahdollista arvausta mikä kirja oli kyseessä. Luin siitä joskus alun ollessani sairaalassa ja kirja jäi harmittavasti kesken ja nyt sen mielellään lainasin ja lukisin.

Tapahtumat ajoittuvat noin 1920-luvulle (tai siitä alkaen). Kirja kertoi yhden naisen elämäntarinan, alkaen muistaakseni maaseudulla syntymästä, hieman kiertolaiselämää viettävästä elämästä, nainen muutti Helsinkiin, jossain kohdin synnytti lapsen ja oli jossain asuntolassa (tai hoitokodissa) lapsen kanssa. Ennen lapsen syntymää nainen elätti itsensä mm piikana, jonkin paikan kohdalla häntä sitten syytettiin varkauksista ja sai lähdöt ko talosta. Myöhemmässä vaiheessa eli hyvin boheemia elämää Helsingissä, jonkun lehden (seura?) toimittajana/julkaisijana tms.

Enempää ei yksityiskohtia mielessä. Pystyisittekö auttamaan?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Elämäntarinasta tulee mieleen Minna Craucher. Olisiko kyse hänestä?

Craucherista on kirjoitettu elämäkerta:
Selén, Kari
Madame: Minna Craucherin levoton elämä (WSOY, 1991)

Kirja on lainattavista monista Helmet-kirjastoista:
www.helmet.fi