Kirjallisuutta / artikkeleita, joissa fetismiä käsitelty psykoanalyyttisen teorian pohjalta ?

Kysytty

Kirjallisuutta / artikkeleita, joissa fetismiä käsitelty psykoanalyyttisen
teorian pohjalta ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kysyit ilmeisesti fetisismiä psykoanalyyttisen teorian pohjalta käsitteleviä teoksia tai artikkeleita. Helsingin kaupunginkirjaston omasta aineistotietokannasta ei hakusanat fetisismi ja psykoanalyysi yhdistämällä löytynyt yhtään viitettä.

Pelkällä fetisismi hakusanalla löytyy 4 viitettä: Camp, Walter de: Fetissikirja, Steele, Valerie: Fetish - fashion, sex and power, Mercer, Mick: Hex files - the Goth Bible (sisältöä kuvaamaan käytetty asiasanoja rock,
kulttiesineet, fetisismi) ja teos Fetishism - visualising power and desire (asiasanat taide, seksuaalinen poikkeavuus, kansantaide, fetisismi).

Psykoanalyysista löytyy runsaasti viitteitä. Teosten saatavuustiedot voit tarkistaa pääkaupunkiseudun kirjastojen aineistotietokanta Plussasta , pääsy kirjaston kotisivulta www.lib.hel.fi.

Korkeakoulujen yhteistietokannasta Lindasta löytyi hakusanalla fetisismi 4 viitettä: jo mainittu Walter de Campin Fetissikirja sekä teokset Stratton, Jon: The desirable body, Mulvey, Laura: Fetishism and curiosity ja Storr, Anthony :
Sexual deviation.

Lehtiartikkeliviitetietokanta Aleksista löytyi kolme viitettä hakusanalla fetisismi. Näistä kaksi oli Walter de Campin Fetissikirjan arvosteluja ja kolmas Kulttuurivihkojen 1997 numerossa 2 ilmestynyt Juha Rainion kirjoittama Guillaeme ; Guillaemen viehtymys itsemurhafetisismiin ja veriorgioihin.