Kirja hakusessa! Hengellinen nuortenkirja ehkä 90-luvulta. Kirjan kannessa mustahiuksinen tyttö Mandi, jolla kaulassa roikkuu kiviriipus. Mandi muuttaa…

Kysytty

Kirja hakusessa! Hengellinen nuortenkirja ehkä 90-luvulta. Kirjan kannessa mustahiuksinen tyttö Mandi, jolla kaulassa roikkuu kiviriipus. Mandi muuttaa sijaisperheeseen ja hänellä on monia ongelmia, joiden puolesta sijaisperhe rukoilee. Muistaakseni kirjan lopussa Mandi löytää uskon.

Vastaus

Vastattu

Vaikka se ei aivan täsmälleen kysymyksessä esitettyjä muistikuvia vastaakaan, ehdottaisin silti Jennifer Rees Larcomben kirjaa Paholaiskivi (Perussanoma, 1994). Päähenkilön nimi tässä on Manda. Mandaa ei sijoiteta toiseen perheeseen, vaan hänen perheestään tulee sijaisperhe "kummalliselle" Mary-tytölle, joka haluaa itseään kutsuttavan Sheeshaksi. Kirjan kannessa mustahiuksinen tyttö (kaiketikin Sheesha) nostaa kaulassaan olevaa kivistä amulettia kohti katsojaa.

"Viisitoistavuotias Manda on raivoissaan, kun perheeseen liitetään kummallinen Sheesha-tyttö. Tämän kiinnostus intialaiseen mystiikkaan kuitenkin tarttuu. Varsinkin salaperäinen musta kivi näyttää antavan yliluonnollisia voimia. Mutta auttaako se löytämään Sheeshan kadonneen isän? Etsintä vastakkaisten voimien myllerryksessä päättyy yllätykseen..."