Kiitos viime vastauksestanne Aapisista. Nyt tulee uusia. Voiko teidän kauttanne päästä käsiksi vanhoihin oppikoulun pääsykokeisiin. niitä ainakin muinoin…

Kysytty

Voiko teidän kauttanne päästä käsiksi vanhoihin oppikoulun pääsykokeisiin. niitä ainakin muinoin koottiin ihan kirjasiksi, kun sellaisista sitten aina harjoiteltiin. ( OPPIKOULUUN PYRKIVÄN OPAS )

Nyt olen kiinnostunut KEVÄÄN V 1958 PÄÄSYKOKEISTA.
Silloin kuulustelut oli enää äidinkielessä ja matikassa. Matikassa oli ainakin kokeet: 1) päässälaskut 2) mekaaniset ja 3 ) sanalliset tehtävät.
Äidinkieltä en tarkkaan muista, mutta ainakin 1) sanelukirjoitus 2) toistamiskoe ja 3) ainekijroitus

Onko noita mitenkään mahdollista saada nähtäväksi??????????

Vastaus

Vastattu

Oppikouluun pyrkivän opas 1958 on saatavilla kaukolainaksi Varastokirjastosta. Kaukolainan hinta on Jyväskylän kaupunginkirjaston asiakkaille 4 euroa /laina.

Voit tilata oppaan kaukolainaksi verkkokirjaston kautta seuraamalla Varastokirjastosta tilaaminen -ohjeita tällä sivulla: Asiakkaan opas | Keski-Finna
Voit myös ottaa yhteyttä kirjastosi asiakaspalveluun.