Kiitos hyvästä vastauksesta 3.6.: elokuvan ja kirjan "The Longest Day" suomenkielinen nimi "Atlantin valli murtuu". Toisaalla osuin tietoon, että v. 1970 on…

Kysytty

Kiitos hyvästä vastauksesta 3.6.: elokuvan ja kirjan "The Longest Day" suomenkielinen nimi "Atlantin valli murtuu". Toisaalla osuin tietoon, että v. 1970 on valmistunut ranskalais-italialainen sotakomedia "Le mur de l'Atlantique", The Atlantic Wall. Onko se ollut ohjelmistossa Suomessa, ja jos on niin minkä nimisenä?

Vastaus

Vastattu

Ranskalais-italialainen elokuva Le mur de l'Atlantique (1970) on ollut Suomessa ensi-illassa syyskuussa 1971. Suomenkielinen nimi oli Atlantin muuri, ruotsinkielinen Atlant vallen.

Ulkomaisten elokuvien suomalaisia esitystietoja voi etsiä Kansallisen audiovisuaalisen instituutin ylläpitämästä Elonet-tietokannasta: https://elonet.finna.fi/

0 ääntä

Kommentit