Kiinnostaisi tietää Kreikkalaisten nimien merkityksiä. Elek, Nicolas, Elliot, Christian ja Alexander

Kysytty

Kiinnostaisi tietää Kreikkalaisten nimien merkityksiä.
Elek, Nicolas, Elliot, Christian ja Alexander

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tällaisia merkityksiä nimille löytyi Bruce Lanskyn kirjasta  Baby names around the world.

Kirjan mukaan Elek on unkarilainen nimi ja yksi versio nimistä Alec ja Alex. Alex ja Alexander ovat alkujaan kreikkalaisia nimiä. Alexander merkitsee ihmiskunnan puolustajaa.

Nicolas on kirjan mukaan italialainen nimi. Kreikkalainen muoto on Nicholas. Nicholas-nimen sanotaan merkitsevän voitokasta kansaa.

Elliot on englantilainen nimi ja heprealaisten nimien Eli ja Elijah variaatio. Elijah merkitsee kirjan mukaan "Herra on minun kuninkaani".

Christian merkitsee Kristuksen seuraajaa, voideltua.