Kiinnostaisi romaanit Rodoksen historiasta, tai kirjat jotka tapahtuvat esim. antiikin aikaan Rodoksella. Mahtaisiko löytyä?

Kysytty

Hei,
Kiinnostaisi romaanit Rodoksen historiasta, tai kirjat jotka tapahtuvat esim. antiikin aikaan Rodoksella. Mahtaisiko löytyä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tein haun Helmet-kirjastojen tietokantaan Helmet-verkkokirjasto | helmet.fi (finna.fi) hakutermeillä (Kaikki osumat:rodos OR Kaikki osumat:rodoks*) AND (Aihe:historia*). Tulokseksi sain vain yhden nimekkeen:

Giertz, Bo: Rodoksen ritarit. SLEY-kirjat 1994.

ks. Rodoksen ritarit | Helmet-kirjastot | helmet.fi (finna.fi), tässä myös kirjan esittely ks. Rodoksen ritarit | Kirjasampo

Mikäli vastaavanlainen englanninkielinen kirjallisuus kiinnostaa, löytyi seuraavanlainen teos:

Goodman, Anthony A.: The shadow of God : a novel of war and faith. Sourcebooks 2002.

ks. The shadow of God : a novel of war and faith | Varastokirjasto | Finna.fi, tässä kirjan esittely ks. The Shadow of God: A Novel of War and Faith: Anthony A. Goodman: 9781402201509: Amazon.com: Books

Muita englanninkielisiä Rhodosta käsitteleviä kirjoja löytyy sivustolta Books set on Rhodes (39 books) (mappit.net).