Kiinnitin huomiotani siihen että tämän vuoden Taitoluistelun MM kisoissa Ranskassa oli mukana maa nimeltä Korea.Ei siis Pohjois Korea tai Etelä Korea vaan…

Kysytty

Hei,kiinnitin huomiotani siihen että tämän vuoden Taitoluistelun MM kisoissa Ranskassa oli mukana maa nimeltä Korea.Ei siis Pohjois Korea tai Etelä Korea vaan pelkkä Korea.Lippu oli kuitenkin Etelä Korean.Miksi maan nimi oli pelkkä Korea eikä Etelä Korea?

T:Timo

Vastaus

Vastattu

Hei,

Korean tasavallasta käytetään vain epävirallisesti ja erotukseksi Pohjois-Koreasta (Korean demokraattinen kansantasavalta), nimeä Etelä-Korea.

Korean tasavalta – Wikipedia

: Korea.net : The official website of the Republic of Korea

Korean demokraattinen kansantasavalta – Wikipedia