Kertoisitekko mitä tyttäremme Hanna nimi tarkoittaa ?

Kysytty

Kertoisitekko mitä tyttäremme Hanna nimi tarkoittaa ?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Hanna tulee heprean sanasta hannah, armo. Vanhassa testamentissa Hanna on profeetta Samuelin äiti, joka koki saamansa pojan Jumalan erityisen armon osoituksena.
Uudessa testamentissa kerrotaan naisprofeetta Hannasta, joka oli Jerusalemin temppelissä, kun Jeesus-lapsi tuotiin sinne ympärileikattavaksi. Nimi on merkitykseltään sama kuin Johanna.
Lähde: Pentti Lempiäinen Suuri etunimikirja, WSOY 1999.