Kerrotaan, että ennen nykyistä Pakilantiellä toimivaa Alkon myymälää Helsingin Pakilassa toimi Alko Lepolantiellä myymälä joskus 1970-1980-luvuilla. Milloin…

Kysytty

Kerrotaan, että ennen nykyistä Pakilantiellä toimivaa Alkon myymälää Helsingin Pakilassa toimi Alko Lepolantiellä myymälä joskus 1970-1980-luvuilla. Milloin ensimmäinen myymälä avattiin ja milloin sen toiminta lopetettiin? Milloin nykyinen Alko avasi ovensa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Pakilan Lepolantien Alko avattiin 22.4.1969. Liike suljettiin 30.11.1982. Hiukan tätä aiemmin oli avattu yli vuoden remontissa ollut Käpylän Alko, jonne Pakilan asiakkaiden odotettiin pääosin siirtyvän.

Alkon myymälä avattiin Pakilassa uudelleen Alkutien ja Pakilantien risteykseen 27.9.2012.

Lähde: Helsingin Sanomat, uutisarkisto.