Kenestä ovat saaneet nimensä Helsingin Kalliossa sijaitsevat Josafatin kalliot?Siellä ylioppilaat viettävät vappua.

Kysytty

Kenestä ovat saaneet nimensä Helsingin Kalliossa sijaitsevat Josafatin kalliot?Siellä ylioppilaat viettävät vappua.

Vastaus

Vastattu

Helsingissä on Josafatin kallio, Josafatinkatu ja Josafatinlaakso. Nimet kuuluvat raamatullisiin nimiin, joita 1700-luvulla annettiin joillekin (silloisen) Helsingin pohjoispuolisille alueille. Nimi viittaa Vanhassa Testamentissa mainittuun vertauskuvalliseen paikkaan, jossa Jahve kerran on tuomitseva pakanakansat.

Esimerkiksi Joelin kirja. Luku 4, jae 12.

Lähde : Helsingin Kadunnimet. Helsingin kaupungin julkaisuja. Helsinki, 1981

1 ääntä

Kommentit