Kenen säveltämässä ja minkä nimisessä kappaleessa lauletaan: "kylmä karu maa, on ankara täällä taivaskin, saatu halla suohon, pelto on paraskin. En mä ole…

Kysytty

Hei! Kenen säveltämässä ja minkä nimisessä kappaleessa lauletaan: "kylmä karu maa, on ankara täällä taivaskin, saatu halla suohon, pelto on paraskin. En mä ole kuitenkaan, vaihtamassa vauraampaan, täällä [tai "täältä"] kodin kaunihin saan." Onko kappaleesta olemassa nuotinnosta jossain teoksessa?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Haussa ei valitettavasti löytynyt juuri mainittua tekstijaksoa sisältävää sävelmää.

Kärki - Helismaa kaksikon tekemä Rakastan tätä maata -laulu alkaa sanoilla "On Suomi karu, kylmä maa, sen talvet pitkät on". Samaa aihetta lähestyy myös Timo Rautiaisen Kova maa: "Kylmä ja kova maa, mun kotimaa...". Samoin Vesa Alaren Kaunis karu maa: "Kaunis karu maamme jolta voimaa saamme".

Tunnistaisiko joku palstaa seuraava kappaleen?