Kenen sävellys ? Laulu on nimeltään Sadun vaunut. Kenen ovat sanat? Sitä lauloi tätini minulle, kun olin lapsi. Siinä on 4 säkeistöä. Laulu kuuluu näin: Sadun…

Kysytty

Kenen sävellys ? Laulu on nimeltään Sadun vaunut. Kenen ovat sanat? Sitä lauloi tätini minulle, kun olin lapsi. Siinä on 4 säkeistöä.
Laulu kuuluu näin:
Sadun vaunut kulkekaa yli tutun sillan
matkahan nyt ottakaa hämärissä illan

Sadun lintu sininen laulaa laulun kumman
asuu kansa keijujen alla vuoren tumman

Sadun maassa kimmeltää vetten kirkkaat pinnat
kaukometsä sinertää, kohoavat linnat.

Sadun vaunut joutukaa yli tutun sillan
matkahan nyt ottakaa hämärissä illan.
Viimeistään viimeisen säkeen aikana lapset olivat unten mailla. Lauloin sitä itse myös sisarusteni ja omille lapsilleni.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Valitettavasti laulua ei tunnistettu. Kysymyksesi on lähetetty kirjastojen yhteiselle tietopalvelun sähköpostilistalle. Toivon mukaan sitä kautta vastaus löytyy.