Kenen runo tämä on tai voi olla myös osa runosta? Työläästi hiotaan järkäleet, työläästi liittyy kiveen kivi. Keskipäivän paahteessa he rakentavat. Illan…

Kysytty

Kenen runo tämä on tai voi olla myös osa runosta?

Työläästi hiotaan järkäleet,
työläästi liittyy kiveen kivi.
Keskipäivän paahteessa he rakentavat.
Illan viimassa ja yön unettavina tunteina.
Kuin meri he ovat ja kallio,
nimettömät rakentajat, edelläkävijät.
Meren ylpeä laulu
on rakentajain laulu.

On veikattu Arvo Turtiaista, mutta ei ole saatu varmaa tietoa.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olen käynyt läpi Oulun kaupunginkirjastossa olevan Arvo Turtiaisen tuotannon enkä ole löytänyt kysyttyä runoa. Kirjastonhoitajien keskustelupalstalla ehdotettiin mahdoliseksi tekijäksi Viljo Kajavaa, mutta hänenkään laajasta tuotannostaan ei runoa löytynyt. Otamme yhteyttä jos runo löytyy.