Kenen runo?

Kysytty

Kenen runo? "Se maamies kehno ompi jok ei käy auraltaan kun vapautta uskoa maassa poljetaan Oi Jumal avuks kansamme ja Suomen."

Vastaus

Vastattu

Sitaatti on Josef Julius Wecksellin näytelmästä Daniel Hjort, joka on julkaistu ensimmäisen kerran vuonna 1877. Kyseinen Paavo Cajanderin suomennos on luettavissa kokonaisuudessaan Project Gutenberg -sivustolta: https://www.gutenberg.org/ebooks/18322. Kysytty kohta toistuu näytelmässä kahdesti, kolmannen näytöksen 12. ja 13. kohtauksessa.