Kenen runo on tämä,joka alkaa näin:"isäjänis tuli pyrynä metsän takaa....?"

Kysytty

Kenen runo on tämä,joka alkaa näin:"isäjänis tuli pyrynä metsän takaa....?"

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Lauri Pohjanpään runo Jänikset alkaa sanoilla: Emo-jänis tuli pyrynä metsän rajaa, kun poikineen isä teki talvimajaa. Runo löytyy ainakin Pohjanpään kokoelmista Metsän satuja sekä Kaipuu ylitse ajan -kokoelmasta samoin kuin Pohjanpään Valitut runot -kokoelmasta. Käänny lähikirjastosi puoleen.

12 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Runo kilpailussa oli joskus koulussa 50-luvulla.
Äsken tuli mieleen, kun näin jäniksen. Kumma kun minullakin oli mielessä isä jänis!