KEnen runo alkaa Rakastan tätä lippua sen puhtaita kauniita värejä. Meille kaunein lippu se on päällä maan, sen tahdon salkohon liehumaan.

Kysytty

KEnen runo alkaa Rakastan tätä lippua sen puhtaita kauniita värejä. Meille kaunein lippu se on päällä maan, sen tahdon salkohon liehumaan.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Runon nimi on Vuorolausuntaesitys itsenäisyysjuhlaan. Sen on kirjoittanut Kaarina Kakko. Runo löytyy ainakin kirjasta Yhdessä juhlaan: esityksiä koulun näyttämölle (1992). Kirja on lainattavissa Helmet-kirjastoista:

http://helmet.fi/