Kenen kädenjälkeä ovat Harry Potter ja viisasten kivi -teoksen varhaisimman suomenkielisen julkaisun kannet?

Kysytty

Kenen kädenjälkeä ovat Harry Potter ja viisasten kivi -teoksen varhaisimman suomenkielisen julkaisun kannet? Olen aina elänyt siinä uskossa, että vastaus on Mika Launis, mutta työtoverini väittää minun olevan väärässä. Miten on asian laita?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Olet aivan oikeassa. Mika Launis on kuvittanut suomenkielisen Harry Potter- sarjan vuosilta 1998-2008, myös ihka ensimmäisen painoksen kirjasta Harry Potter ja viisasten kivi (Tammi 1998).

Lisää Mika Launiista:

https://lastenkirjainstituutti.fi/kuvittaja/mika-launis