Kenen käännösruno.Aivan taakse ristikkoni, ihmisväki tullut on.Noin ei laula lintu moni, sävel on niin huoleton.Eivät ymmärrä he mitään, eivät näe laulajaa,…

Kysytty

Kenen käännösruno.Aivan taakse ristikkoni, ihmisväki tullut on.Noin ei laula lintu moni, sävel on niin huoleton.Eivät ymmärrä he mitään, eivät näe laulajaa, jonka laulu länteen itään tuskaisena niin kumpuaa. -60 vuoden takaa muisto tästä runosta.Onko se kokonaisuudessaan käännetty?

Vastaus

Vastattu

Etsin Finna.fi:stä kyseisiä säkeitä, mutta sieltä ei valitettavasti löytynyt vihjettä runon kirjoittajasta. Netissä olevista runotietokannoistakaan ei ollut apua, sillä niitä ei ilmeisesti enää päivitetä. Jaoin kysymyksesi kollegoilleni. Tai tunnistaisiko joku palvelun lukijoista kyseisen runon?