Keksittekö, onko missään kielessä (miehen) etunimeä, jonka merkitys olisi laulaja tai soittaja?

Kysytty

Hei! Keksittekö, onko missään kielessä (miehen) etunimeä, jonka merkitys olisi laulaja tai soittaja?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Behind the Name -sivusto listaa musiikkiin jollakin lailla liittyviä nimiä. Miehen nimistä ainakin arabiankielinen Shadi näyttää merkitsevän laulajaa, turkinkielinen Ozan bardia, hepreankielinen Yaron laulamista tai huutamista, singaleesinkielinen Gayan laulamista ja kikujunkielinen Maina laulamista tai tanssimista.

0 ääntä
Asiasanat

Kommentit

Liettuassa on melko yleinen miehen etunimi Dainius, jonka merkitys on suunnilleen 'lauluniekka' tms.