Keitä turkkilaisia kirjailijoita ja mitä turkkilaisia kirjoja on suomennettu?

Kysytty

Keitä turkkilaisia kirjailijoita ja mitä turkkilaisia kirjoja on suomennettu?

Vastaus

Vastattu

Hain turkkilaisia kirjailijoita Helmet haulla. Hakusanana turkinkielinen kirjallisuus. Aineisto rajaus kirjat, kielirajaus suomi, alkuteoksen kieli rajaus turkki. Järjestä valinta uusin ensin. Linkki Helmet hakutulokseen

Kuuluisimpina ja käännetyimpinä listalta löytyvät Orhan Pamuk,  Kemal, Yashar ja Hikmet, Nazim. Tulokseen mahtuvat myös Somer, Mehmet Murat; Capan, Cevat ; Telli, Ahmed ; Akin, Gülten ; Sennur, Sezer ; Berk, Ilhan; Emre, Yunus; Toptas, Hasan Ali ja Sabahattun, Ali Linkki Helmet hakutulokseen.

Osa kirjailijoista kirjoittaa muulla kielellä kuin turkiksi tai kirja on suomennettu muusta kielestä esim. ranskasta tai englannista. Sellainen kirjailija on esim. Elif Shafak. Linkki hakutulokseen

Lisää turkkilaisesta kirjallisuudesta ja kirjailijoista voi lukea mm. Nousiainen, Mervi:Turkin kirjallisuus: kirjailijoita ja teemoja Linkki Finna.fi tai Wikipedia artikkelista. Linkki Wikipediaan.