Keitä suomalaisia kirjailijoita voi luonnehtia (Helsingin) Kallion kuvaajiksi (runoilijat, prosaistit, näytelmäkirjailijat)?

Kysytty

Keitä suomalaisia kirjailijoita voi luonnehtia (Helsingin) Kallion kuvaajiksi (runoilijat, prosaistit, näytelmäkirjailijat)?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kallion kaupunginosaan liittyvistä kirjoista meiltä on kysytty ennenkin. Tässä joitakin aikaisempia vastauksia, jotta liittyvät aiheeseen:

Haluaisin tietää, missä kaikissa kirjoissa Helsingin Hakaniemi ympäristöineen esiintyy:
https://www.kirjastot.fi/kysy/haluaisin-tietaa-missa-kaikissa-kirjoissa?language_content_entity=fi

Ketkä kirjailijat kirjoittavat tai ovat kirjoittaneet Helsingistä tai Kalliosta?
https://www.kirjastot.fi/kysy/ketka-kirjailijat-kirjoittavat-tai-ovat?language_content_entity=fi

Helmet-tietokannasta on mahdollista etsiä kaunokirjallisuutta hakusanoilla Helsinki ja Kallio (rajasin Leena Lehtolainen kirjoittamat Maria Kallio -kirjat pois). Näin haettuna sain hakutulokseksi 80 teosta : Kallio-aiheista kirjallisuutta Helmetissä