Kävimme 1950 luvun lopulla Helsingissä.Linnanmäen ja Korkeasaaren vierailun lisäksi kävimme suuressa Messutapahtumassä Kyseessä siis koneiden ja laitteiden…

Kysytty

Kävimme 1950 luvun lopulla Helsingissä.Linnanmäen ja Korkeasaaren vierailun lisäksi kävimme suuressa Messutapahtumassä Kyseessä siis koneiden ja laitteiden esittelyä ja suuri tapahtuma.Mikähän tilaisuus oli kyseessä?

Vastaus

Vastattu

Helsingin Messuhallissa eli nykyisessä Töölön kisahallissa järjestettiin ilmeisesti useampaan otteeseen Neuvostoliiton teollisuusnäyttely. Kyseessä on kuvien perusteella ollut korkean profiilin tapahtuma, johon voisi kuvitella luokkaretkeläisten suuntaavan Linnanmäen ja Korkeasaaren lomassa. Yksi näyttely on ilmeisesti pidetty vuonna 1959. Alla olevien kuvien kuvausvuodesta ei ole tarkkaa tietoa, mutta 1950-luvulta kuitenkin. Näyttääkö tutulta?

Kaikki kuvat: Väinö Kannisto, valokuvaaja. Helsingin kaupunginmuseo.

Neuvostoliiton teollisuusnäyttely.

Helsingin kaupunginmuseo. Neuvostoliiton teollisuusnäyttely. 1950-luku.
Neuvostoliiton teollisuusnäyttely 1959 -postileima.