Kauan sitten luin ranskalaisen teoksen, missä oli hajuvesien valmistaja. Sitten siinä oli rikkonainen suhde, petetty mies ja pettäjä koki kuoleman. Hänen…

Kysytty

Kauan sitten luin ranskalaisen teoksen, missä oli hajuvesien valmistaja. Sitten siinä oli rikkonainen suhde, petetty mies ja pettäjä koki kuoleman. Hänen kaulansa katkaistiin miekalla.

Kuka kirjailija? (ranskalainen on)

Vastaus

Vastattu

Aivan ensimmäiseksi aihepiiristä mieleen tulee saksalaisen Patrick Süskindin Parfyymi, mutta hänhän ei ole ranskalainen, vaikka murhia teoksesta löytyy. Yritin tutkia Honoré de Balzacin Kunniallisen miehen tarinan juonta ja siinä on hajuvesikauppias, petosta ja petetty mies. Voisikohan se olla etsimänne teos?

Hajuvesiaiheisia romaaneja on muitakin, löytyisikö näistä etsimänne?