Katson parasta aikaa Ylen 1990-luvun alkupuolella tuottamaa "Kohtaamiset ja erot" televisiosarjaa. Siinä mm. jakson 11 lopussa esiintyy kyläläisten esittämä…

Kysytty

Hei! Katson parasta aikaa Ylen 1990-luvun alkupuolella tuottamaa "Kohtaamiset ja erot" televisiosarjaa. Siinä mm. jakson 11 lopussa esiintyy kyläläisten esittämä yhteislaulu josta en ole päässyt jäljille mikä laulu on nimeltään. Sen sanat menevät sarjan jaksosta korvakuulolta paperille kirjoittamani mukaan näin:

Muistan tuon ihanan kukkivan maan;
Rakkaat sen rannat ja koivikkohaan...

Voisitteko auttaa jäljitystyössä? Sarjassa esiintyy monia tuttuja lauluja, mutta monessa olen huomannut että jonkin laulun osan tai säkeen sanajärjestystä tai sanavalintaa on aavistuksen muutettu tunnetummista alkuperäisistä. Mutta olemassa olevia lauluja ovat olleet kaikki tähän asti bongaamani.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Kappaleen nimi on "Kaipaan rannoille Laatokan". Sen on säveltänyt Aili Runne.

Nuotinnos löytyy seuraavista teoksista:

Lauluja Laatokan laitamilta ja Vuoksen varsilta (Urho Sipponen, 1968)

Runne, Aili: Laulut : valikoima (Aili Runne, 19--)