Katsoin lapsena kiinnostavaa dokumenttisarjaa siskoni kanssa. Sarja kertoi jääkauden elämästä ja eläimistä: yksi jakso oli ainakin mammutista, toinen…

Kysytty

Hei! Katsoin lapsena kiinnostavaa dokumenttisarjaa siskoni kanssa. Sarja kertoi jääkauden elämästä ja eläimistä: yksi jakso oli ainakin mammutista, toinen sapellihammastiikeristä ja kolmas (neandertalin?)ihmisestä. Jaksoja näkyi kerran viikossa, kanava on ehkä ollut kaksi tai kolme. Vuosi on ollut jokin 2000-luvun alussa. Mikähän sarja mahtaa olla kyseessä? Muistan tykänneeni siitä valtavasti ja olisi kiva katsoa uudelleen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

BBC:n tuottamassa animoidussa dokumenttisarjassa "Muinaisten petojen matkassa" on ainakin pari kuvailuun sopivaa jaksoa. Sarjan viidennessä osassa oli sapelihammastiikereitä ja kuudennessa osassa seurattiin mammuttien vaellusta. Neandertalinihmisiäkin mammutit tapasivat. Suomessa sarjaa esitettiin Yle TV-1 -kanavalla tammi-helmikuussa 2002.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Muinaisten_petojen_matkassa

Googlailun perusteella sarjasta tehtiin myös DVD-julkaisu. https://www.dvdopas.fi/index.php?udpview=showreview&rid=647547802559d29…

Finna-haun mukaan DVD on lainattavissa muutamista kirjastoista. Kaukolainapyynnön voi jättää omaan kirjastoon.