Katsoin Citymarketissa taannoin (vuoden sisällä) kirjaa, jossa oli muistaakseni turkoosinsävyinen kansi. Kirjasta oli myös lyhyt artikkeli jossakin…

Kysytty

Katsoin Citymarketissa taannoin (vuoden sisällä) kirjaa, jossa oli muistaakseni turkoosinsävyinen kansi. Kirjasta oli myös lyhyt artikkeli jossakin naistenlehdessä ehkä keväällä 2023 ja siinä se esiteltiin uutuutena. Kirjassa on opettaja, joka on eronnut. Tyyliltään se vaikutti olevan realististishumoristinen. Kirja ei ole Tuuli Salmisen Varpu eikä Marja Kankaan Miehiä ja mielenrauhaa. Kirjan on kirjoittanut nainen, ja hän on aiemminkin kirjoittanut jotakin. Haluaisin lukea kirjan, mutta mikä ihmeen kirja on kyseessä?

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Mahdollisesti kyseessä on Minna Rytisalon kirjoittama Jenny Hill (WSOY 2023). Kirjan päähenkilö on avioeroon päätyvä nainen ja kirja käsittelee humoristisella otteella keski-ikään tulleen naisen elämänvaiheita ja valintoja.

Minna Rytisalolta on aiemmin ilmestynyt romaanit Lempi (Gummerus 2016), Rouva C (Gummerus 2018) ja yhdessä Tommi Kinnusen kanssa kirjoitettu Huokauksia luokasta (WSOY 2023).