Käsitteleekö mitkä teokset Hilja Riipisen Etelä-Pohjanmaan lotat- kirjan lisäksi Etelä-Pohjanmaan piirin lottien toimintaa? Tai Seinäjoen lottien? Kiitos.

Kysytty

Hei,

Käsitteleekö mitkä teokset Hilja Riipisen Etelä-Pohjanmaan lotat- kirjan lisäksi Etelä-Pohjanmaan piirin lottien toimintaa? Tai Seinäjoen lottien?

Kiitos.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Riipisen teoksen lisäksi Etelä-Pohjanmaan alueen lottia käsitellään ainakin teoksessa:

Etelä-Pohjanmaan lottien neljännesvuosisata: historiaa - muisteluja.
[Kauhava] : Omakustanne/Etelä-Pohjanmaan Rintamanaiset ry, 1991.

Aihepiiriä sivutaan kohtalaisesti ainakin seuraavissa teoksissa:

Lantto, Juhani: Etelä-Pohjanmaan suojeluskuntapiirin historia 1917-1944.
[Ilmajoki] & Jyväskylä : Omakustanne, 1997.

Eteläpohjalaisia taisteluissa. 2, 1919-1944 / Sampo Ahto, Veikko Pirilä.
[Hki] : Otava, 1989.