Kantakortissa on jatkosodan lkp:n yhteydessä kutsutulle sotilaalle yksiköksi määrätty 12./JR 10. Sieltä hänet on 31.10.1941siirretty 9/JR 10 ja 9 on vedetty…

Kysytty

Kantakortissa on jatkosodan lkp:n yhteydessä kutsutulle sotilaalle yksiköksi määrätty 12./JR 10. Sieltä hänet on 31.10.1941siirretty 9/JR 10 ja 9 on vedetty yli ja tilalle laitettu 11; lisäksi sulkeisiin on kirjoitettu (nyk. 11/JR 10). Tämän jälkeen hän on aina HTK-reissujen yms. jälkeen palannut yksikköön 11/JR 10.
Sotasammossa hänen viimeiseksi yksikökseen on kuitenkin merkitty 9/JR 10.
Onko 9 ja 11/JR 10 sama yksikkö? Jos, niin missä vaiheessa nimi on muuttunut?
Mitä komppanioita olivat 9, 11 ja 12? Mihin pataljoonaan kuuluivat?
Laitan liitteeksi otteen ko. henkilön Leppälä Lauri) kantakortista.

Vastaus

Vastattu

Kuvassa on esitetty jalkaväkirykmenttien kokoonpano kesällä 1941. Kuvan mukaan 9. ja 11. komppania kuuluisivat III pataljoonaan. 12. komppania oli III pataljoonan konekiväärikomppania.

Lähde: Jatkosodan historia 1.osa. Sotatieteen laitoksen sotahistorian osasto, WSOY 1988, sivu 86.