Kansallisteatterissa esitettiin PIRKKO SAISIO sarjaa Homo-Slava, jonka, ilmeisesti musiikkikooste-esityksessä Puntti Valtonen ja Juha Muje lauloivat duettona…

Kysytty

Kansallisteatterissa esitettiin PIRKKO SAISIO sarjaa Homo-Slava, jonka, ilmeisesti musiikkikooste-esityksessä Puntti Valtonen ja Juha Muje lauloivat duettona kappaleen KORPPI.
Minä haluaisin saada luettavakseni tuon laulun SANAT.
(jos löytyy sävelkin, ei haittaa :) )

Vastaus

Vastattu

Laulu mustasta korpista löytyy Pirkko Saision Slava! Kunnia -näytelmätekstistä, joka julkaistiin kirjana 2015 (ntamo ja Suomen Kansallisteatteri). Nuotteja siinä ei valitettavasti ole.

Näytelmän koko nimi on Slava! Kunnia : oligarkkien ooppera ja se kertoo Venäjästä. Saision näytelmä Homo! esitettiin Kansallisteatterissa 2011 ja se puolestaan käsitteli seksuaalisia vähemmistöjä.

Laulu mustasta korpista oli tosiaan unohtumaton esitys Juha Mujeen ja Puntti Valtosen esittämänä.