Kamerunilaisia kirjailijoita ja heidän tuotantoaan, mahdollisesti suomeksi käännettyjä teoksia.

Kysytty

Kamerunilaisia kirjailijoita ja heidän tuotantoaan, mahdollisesti suomeksi käännettyjä teoksia.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Helsingin kaupunginkirjaston asiakastyöasemilta käytössä oleva Contemporary authors -tietokanta antaa seuraavat kuusi kamerunilaista kirjailijaa:
Dipoko, Mbella Sonne
Good, Edwin M(arshall)
Gault, Frank
Biyidi, Alexandre
Bebey, Francis
Kuoh-Moukoury, Therese

Suomennettuja teoksia ei näiltä kirjailijoilta löydy (Suomen kansallisbibliografia FENNICAn mukaan https://fennica.linneanet.fi ).

Helmet-haku http://www.helmet.fi löytää em. kirjailijoilta seuraavat julkaisut:

Good, Edwin M. / Giraffes, black dragons, and other pianos : a technological history from Cristofori to modern concert grand, kieli englanti
Bebey, Francis / African music, kieli englanti
Bebey, Francis / Musique de l'Afrique, kieli ranska

Lisäksi Helmet-hausta löytyy seuraavat teokset:

Afrikka kertoo : valikoima nykyafrikkalaista proosaa, Tammi, 1962, asiasanana mm. Kamerun
Beyala, Calixthe / Les honneurs perdus, asisanoina mm. Kamerun, kaunokirjallisuus