Kaipaisin lukuvinkkiä klassikko-statuksen omaavaan kirjaan. Jo lukemistani olen erityisen tykästynyt seuraaviin: Vuonna 1984, Eläinten vallankumous, Teurastamo…

Kysytty

Hei,
kaipaisin lukuvinkkiä klassikko-statuksen omaavaan kirjaan. Jo lukemistani olen erityisen tykästynyt seuraaviin: Vuonna 1984, Eläinten vallankumous, Teurastamo 5, Kafkan tuotanto, Kuin tappaisi satakielen...
Eli vähän tällaista ajattelemaan laittavaa tekstiä, mieluiten yhteiskuntakriittistä. Muutama vinkkiteos olisi kiva, mutta ei ihan yleisempiä klassikoita, ne olen jo suuremmilta osin lukenut.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä joitakin ehdotuksia uudemmista ja vanhemmista klassikoista.

Asimov, Isaac: Säätiö-trilogia
Atwood, Margaret: Orjattaresi
Bradbury, Ray: Fahrenheit 451
Brink, André: Valkoinen kuiva kausi
Bulgakov, Mihail: Saatana saapuu Moskovaan
Gogol, Nikolai: Kuolleet sielut
Golding, William: Kärpästen herra
Herbert, Frank: Dyyni-sarja
Huxley, Aldous: Uljas uusi maailma
Hugo, Victor: Kurjat
Le Guin, Ursula K.: Pimeyden vasen käsi
Steinbeck, John: Vihan hedelmät
Saramago, José: Kertomus sokeista, Kertomus näkevistä