Kaipaisin kirjaa, jonka nimessä on muistaakseni Trabant. Muistikuvani mukaan kirja kertoo Itä-Saksan läpi matkustamisesta tai jotain sinne päin, harmillisesti…

Kysytty

Kaipaisin kirjaa, jonka nimessä on muistaakseni Trabant. Muistikuvani mukaan kirja kertoo Itä-Saksan läpi matkustamisesta tai jotain sinne päin, harmillisesti en muista ko. teoksesta muita yksityiskohtia. Kirja on mielestäni aika uusi, julkaistu viimeisen 10 vuoden aikana.

Vastaus

Vastattu

Mahtaisiko kyseessä olla Kati Koivikon vuonna 2019 ilmestynyt matkakertomus ja historiallinen yhteiskuntakuvaus Kirkkaankeltaisen Wartburgin kyydissä : matkalla Saksan itäosissa. Ote kirjan takakansitekstistä: "Tarinat kuljettavat lukijaa DDR-ajasta aina tämän päivän Saksaan. Pakolaisten saapuminen Syyriasta, levottomuudet idän kaupungeissa, nationalististen ajatusten voimistuminen. Historia kiertyy henkilökohtaisten tarinoiden pohjalle, joiden kautta avautuu uusia näkökulmia tämän päivän Eurooppaan."

Linkki Helmet-hakuun: https://haku.helmet.fi/iii/encore/record/C__Rb2388757