Kaipaisin apua seuraavan kohdan suomennokseen Shakespearen sonetissa 85: "Then others for the breath of words respect, Me for my dumb thoughts, speaking in…

Kysytty

Kaipaisin apua seuraavan kohdan suomennokseen Shakespearen sonetissa 85: "Then others for the breath of words respect, Me for my dumb thoughts, speaking in effect."

Vastaus

Vastattu

Aale Tynni on suomentanut nämä rivit William Shakespearen sonetin 85 lopusta seuraavasti:

"Sanoja henkäilevät toisten huulet, / minua, mykkää, teoissani kuulet."

Suomennos ilmestyi ensimmäisen kerran vuonna 1965.

William Shakespeare: Sonetit (suom. Aale Tynni, 2018, s. 195)

https://www.gutenberg.org/files/1041/1041-h/1041-h.htm