Kaipaan suosituksia (viihteellisistä) kaunokirjoista, jotka sijoittuvat 1960-1990-lukujen Helsinkiin.

Kysytty

Kaipaan suosituksia (viihteellisistä) kaunokirjoista, jotka sijoittuvat 1960-1990-lukujen Helsinkiin.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä joitakin romaaneja, jotka sijoittuvat 1960-90-lukujen Helsinkiin. Lisää teoksista ja niiden saatavuudesta saat Helmet.fi-aineistoluettelosta

Pirkko Saisio: Elämänmeno, Vastavalo, Punainen erokirja, Pienin yhteinen jaettava ja Betoniyö
Enni Mustonen: Tekijä
Kauko Röyhkä: Lapsosen tie
Veijo Meri: Peiliin piirretty nainen
Raija Oranen: Leijonan osa
Katariina Souri: Polku
Marja Björk: Lainaa vain
Jenni Toivoniemi: Valtakausi
Tytti Parras: Jojo
Kari Hotakainen: Klassikko
Riitta S. Latvala: Tytöt
Kjell Westö: Leijat Helsingin yllä, Älä käy yöhön yksin & Rikinkeltainen taivas
Laura Honkasalo: Perillä kello kuusi & Sinun lapsesi eivät ole sinun
Anja Kauranen: Sonja O. kävi täällä
Torsti Lehtinen: Kun päättyy Pitkäsilta
Pirjo Tuominen: Hyvästit vinttikamarille

Näistä Mustosen, Orasen ja Tuomisen romaanit on luokiteltu kirjastossa viihdekirjallisuudeksi. Osa em. teoksista on sävyltään vakavampia, mutta monessa on myös viihteellisiä elementtejä.