Kaipaan noin alakouluikäisille suunnattua kirjaa, jossa käsitellään yhteiskunnallista vaikuttamista /ihmisoikeksia / lasten ja nuorten oikeuksia. Tarina voi…

Kysytty

Kaipaan noin alakouluikäisille suunnattua kirjaa, jossa käsitellään yhteiskunnallista vaikuttamista /ihmisoikeksia / lasten ja nuorten oikeuksia. Tarina voi olla fiktiivinen.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tittamari Marttinen on julkaissut kirjan Tavallisen kiva päivä (Lasten Keskus, 2009). Kirjassa on kahdeksan kertomusta, jotka tutustuttavat lasten oikeuksiin ja niiden toteutumiseen. Kirjassa on myös toiminta- ja keskusteluvinkkejä, joiden avulla kirjaa voi käsitellä.  Kirja on kirjoitettu tyyliin, joka sopii hyvin alakouluikäisille.

Viime vuonna ilmestyi suomeksi Annika Sandelinin kirja Varislaulu Pohjolan lapsille (Luckan, 2021). Kirjan on suomentanut Henriikka Tavi. Kirja on kuvakirja, joten sitä voi käsitellä pienempien lasten kanssa, mutta sitä voisi soveltaa myös alakouluikäisille.

Molemmat kirjat löytyvät Helmet-tietokannasta.