Kaipaan kaunokirjallisuutta, jossa metsä olisi isossa roolissa. Esimerkkinä Anni Kytömäen Kultarinta. Myös vanhemmat teokset kiinnostavat.

Kysytty

Hei!
Kaipaan kaunokirjallisuutta, jossa metsä olisi isossa roolissa. Esimerkkinä Anni Kytömäen Kultarinta. Myös vanhemmat teokset kiinnostavat.

Vastaus

Vastattu
Päivitetty

Tässä muutama esimerkki kirjoista, joissa metsä on isossa roolissa tai metsäkuvaus on erityisen voimallista.

Tiina Raevaara: Eräänä päivänä tyhjä taivas

Robert Holdstock: Alkumetsä

Essi Kummu: Karhun kuolema

Peter Handke: Intohimoisesta sienestäjästä

Siri Kolu: Metsänpimeä

Aleksis Kivi: Seitsemän veljestä

Katja Törmänen: Karhun morsian

Helena Waris: Uniin piirretty polku

Veikko Huovinen: Puukansan tarina

Eowyn Ivey: Lumilapsi